2014. február 26., szerda

Milyen a tökéletes edzés utáni turmix/shake/tömegnövelő? - Tanácsok rovat

Kismillió terméket lehet kapni ami kimondottan edzés utáni termékként árulnak. De tényleg azok? Jók egyáltalán? Milyen a jó termék? Azt hogy miért jó edzés után a fehérje, már kitárgyaltuk :)

Ezekre a kérdésekre keressük most a választ, de egyet elárulhatok előre. A cikk végére nem fogod megtalálni a szentgrált, nem egy terméket fogok kihozni győztesen, mert szerintem nincs olyan ami jó is és mellette megfizethető is lenne! :) Inkább alapanyagokból fogjuk megnézni, hogy mennyi is az annyi, illetve, hogy kinek mi a jó, mert ugye különbözőek vagyunk, ugyan az a termék nem jó mindenkinek!
A témát kóstolgattuk már a tömegnövelős sorozat 3. részében, de azok inkább csak ötletek voltak, mintsem konkrét javaslatok (bár nem álltak messze tőle)

Mi kell egy edzés után shakebe?
Alapvetően két dolog: gyors fehérje és gyors szénhidrát. Ezt még persze kiegészítheti rengeteg plusz dolog, de ennyi. Ezt hívjuk alap esetnek. NINCS szükséged 5fajta protein mátrixra, meg én nem tudom milyen okosságra. A tömegnövelős összehasonlításba látod (1.rész és 2.rész), azok a termékek amikbe ilyenek vannak hogy: Micellar Casein, Calcium Cas.,Milk Protein Conc., Szója fehérje...stb.(lassú fehérjék) azokat edzés utánra felejtsd el. Akkor mire jók ezek a termékek? Pl. napközben, ergo valós tömegnövelőként/étkezés helyettesítőként használva. Hangsúlyozom! ettől még lehet jó egy termék, de nem a legjobb edzés utánra! (napközbenire meg az olyanokat kerüld amiben sok a cukor!)