2017. július 14., péntek

Táplálékkiegészítő hírek, Fitness Lake, protein Buzz, Myprotein THEWHEY - 2017 július

Legutóbbi cikkünk óta kevés újdonság történt a táplálék-kiegészítő piacon, úgy látszik itt is nyár van, így most több hónapot kicsit összevontunk :)

Fitness lake Biotech USA feherjeblog

Kezdjük most a Biotech USA-val.

Idén a Biotech megunta a Balatont, így átköltöztek a Lupa tóhoz a nyári, saját mászül bícsük megrendezéséhez - Fitness Lake néven. Valamilyen szinten érthető a lépés, mivel így egy másik réteget tudnak elérni, illetve nincs nyakukban a konkurencia sem.

2017. május 7., vasárnap

Táplálékkiegészítő hírek, Scitec Gold, egér a fehérjében, protein töpörtyű? - 2017 április

Úgy döntöttünk, hogy új "rovat" jelleggel, egy sorozatot indítunk a blogon, ahol összefoglaljuk a Magyarországon ismertebb gyártók újdonságait és egyéb híreiket a piacon. Bármi híretek van, várjuk elérhetőségeinken!

2017. március 13., hétfő

Hal mint fehérjeforrás - de mit takarnak a FAO számok? Radioaktivitás!?

Ha húsokról beszélünk, hogy mit használjunk fehérjebevitelünk során az emberek 98%-a egyből rávágja, hogy csirkemell - főleg most, hogy már csökkent az áfatartalma is a csirkehúsnak! :) Sajnos főleg Magyarországon elfeledkezünk a hal étrendben betöltött fontos szerepéről (nem véletlenül mondják az okosok, hogy ezért is élnek tovább a mediterrán földrészen lakók), pedig a legtöbb hal kiváló fehérjeforrás, főleg a tengeri halak. Remélem azt már tudjuk, hogy Pangasius-t nem veszünk mert lényegében egy szenny hal - ha nem tudod miért, akkor ezt ajánlom megnézni.

Kérdezheted, hogy mégis honnan tudjuk eldönteni, hogy egy hal jó minőségű!? Első lépésnek nézd meg a makróit. Egy hal ha 18-20g/100g fehérjénél kevesebbet tartalmaz akkor valószínűleg rosszul választasz. Legtöbb opciónál igaz, hogy a zsírtartalomnak is alacsonynak kell lennie (erre kivétel pl. a lazac, ami zsírosabb hal), illetve a szénhidrát nem lehet magas /nem, a halrudacska nem opció/. Ezek is egy jó mutatók a hal minőségére. Ugye az édesvízi halak legtöbbször alapból zsírosabb halak.

Az is alapelv, ha halkonzervet veszel akkor sosem az olajban állót válaszd, hanem a sima vizes/sós vizes verziót. Hogy miért? 1. Hal áron veszed meg az olajat/paradicsomszószt/zöldséget...stb. 2. Lényegesen lerontod a hal jónak mondható tápanyagértékeit

És mi nagyon fontos még egy halnál? Hogy hol fogják! Ez igaz lenne a csirkehúsra is, jobb a szabad tartású, mint a ketrecben 1 hónap alatt felhizlalt, de van egy óriási különbség a halak élőhelye és a csirkék között - hogy a tyúkudvarokban azért ritkán van atomsugárzás vagy atomkísérlet.

Itt válnak érdekessé számunkra a FAO számok.